FAQ

FAQ

Hier vindt u antwoorden op de meest gestelde vragen.

Wilt u een antwoord zien, klik dan op de betreffende vraag:

Indien uw bedrijfsadres is gewijzigd, vragen we u contact op te nemen met onze klantendienst.

In het kader van het speedpoints spaarprogramma werkt TNT samen met een externe dienstverlener, die zorg draagt voor de afhandeling van de cadeaus. Normaal gesproken kunt u ervan uitgaan dat u uw cadeau binnen 3 weken geleverd krijgt. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met onze klantendienst. Onze medewerkers helpen u graag verder.

Uw speedpoints zijn 24 maanden geldig na de facturatiedatum. Daarna vervallen zij automatisch aan het einde van elke maand.

Hier volgen enkele tips om nog sneller het benodigde aantal punten voor een gewenst cadeau te krijgen:

  • Gebruik u voor elke zending die u boekt één van onze gratis  verzendoplossingen: myTNT, Boek uw Zending, ExpressShipper of Express Import. Alleen zo ontvangt u voor elke zending speedpoints!
  • Maak gebruik van onze Sameday service. Zo worden uw documenten en pakketten nog dezelfde dag opgehaald en afgeleverd én ontvangt u speedpoints.

 

Regelmatig zijn er speciale acties waarmee u extra speedpoints voor uw zending ontvangt. Actuele informatie over nieuwe acties kunt u altijd terugvinden op onze website of in de speedpoints-nieuwsbrief.

 

Op grond van de deelnamevoorwaarden van speedpoints kunnen wij cadeaus alleen versturen naar adressen die verbonden zijn aan een klantnummer. Indien uw bedrijfsadres gewijzigd is, verzoeken wij u contact op te nemen met onze klantendienst.

Hoeveel speedpoints u ontvangt kunt u eenvoudig uitrekenen.
 
1 euro netto-omzet = 1 speedpoint
 
Als u bijvoorbeeld opdracht geeft voor een internationale zending ter waarde van 60 euro, worden 60 speedpoints aan uw puntensaldo toegevoegd.
 
 

Voor zendingen die u uitvoert via myTNT, Boek uw Zending, Express Shipper of Express Import worden de punten, na facturatie, automatisch bijgeschreven op uw speedpoints-account. Ook als u gebruik maakt van onze Sameday Koerier service of de producten van Easy Express worden de speedpoints automatisch bijgeschreven.

Houd er rekening mee dat het tijdstip waarop de punten worden bijgeschreven afhankelijk is van het tijdstip waarop u de factuur ontvangt.

Mochten uw speedpoints toch niet zijn bijgeboekt, neem dan contact op met ons serviceteam. Wij helpen u graag verder.

Uw speedpoints-status geldt in principe altijd voor het lopende kalenderjaar.
Als u binnen een kalenderjaar een nieuwe status verwerft (bijvoorbeeld “orange”), dan profiteert u voor de rest van het jaar én het volgende jaar van de voordelen.

 

Uw speedpoints-status is gebaseerd op het aantal statuspunten dat u jaarlijks hebt gespaard.  (zie: Wat zijn statuspunten?)

Als u binnen een kalenderjaar meer dan 1.500 statuspunten hebt gespaard, krijgt u automatisch de status “orange”. Beneden de 1.500 statuspunten per jaar heeft u de status “blue”.

Wanneer u een puntengrens overschrijdt, activeren wij voor u binnen een week de volgende status. U ontvangt hier altijd een e-mail van. Als eenmaal uw status is geactiveerd, behoudt u uw status gedurende het lopende kalenderjaar én het daaropvolgende jaar.

Als u het benodigde aantal statuspunten binnen een kalenderjaar niet haalt, wordt u automatisch per 1 januari van het volgende jaar één status lager geplaatst.

 

  • Gebruik u voor elke zending die u boekt één van onze gratis  verzendoplossingen: myTNT, Boek uw Zending, ExpressShipper of Express Import. Alleen zo ontvangt u voor elke zending speedpoints!
  • Maak gebruik van onze Sameday service. Zo worden uw documenten en pakketten nog dezelfde dag opgehaald en afgeleverd én ontvangt u speedpoints.

 

Regelmatig zijn er speciale acties waarmee u extra speedpoints voor uw zending ontvangt. Actuele informatie over nieuwe acties kunt u altijd terugvinden op onze website of in de speedpoints-nieuwsbrief.

 

Het berekenen van uw statuspunten vindt, in tegenstelling tot de berekening van uw speedpoints, plaats tussen 1 januari en 31 december van het betreffende kalenderjaar. Aan het begin van elk nieuw jaar wordt uw aantal statuspunten weer op nul gezet.

Uw statuspunten zijn gelijk aan de speedpoints die u binnen het lopende kalenderjaar spaart. Met deze punten kunt u één van de twee speedpoints-statussen, blue of orange verwerven. Elk jaar op 1 januari wordt uw aantal statuspunten weer op nul gezet.

Het aantal statuspunten is onafhankelijk van het aantal punten dat is ingewisseld tegen geschenken of andere acties waarmee het aantal speedpoints is afgenomen. Een voorbeeld:

Ontvangen in jaar 1: 2.000 speedpoints - 2.000 statuspunten
Uitgegeven in jaar 1: 1.000 speedpoints
Saldo start jaar 2: 1.000 speedpoints - 0 statuspunten
Ontvangen jaar 2: 500 speedpoints - 500 statuspunten
Uitgegeven in jaar 2: 0 speedpoints
Saldo start jaar 3: 1.500 speedpoints - 0 statuspunten

 

Op basis van het aantal ontvangen speedpoints in jaar 1, krijgt u de status ‘orange’ (vanaf 1.500 punten). Deze status houdt u ook in jaar 2. Maar omdat u in het tweede jaar ‘slechts’ 500 speedpoints (=500 statuspunten) heeft ontvangen, valt u in jaar 3 terug naar status ‘blue’.

 

Niet met elke zending die u via TNT verstuurt kunt u speedpoints sparen. Alleen voor zendingen die u met onze gratis verzendoplossingen myTNT, Boek uw Zending, ExpressShipper of Express Import boekt ontvangt u punten. Daarnaast ontvangt u ook speedpoints als u een Sameday Koerier zending heeft geboekt.
 
Mochten uw speedpoints niet zijn bijgeboekt, neem dan contact op met onze klantendienst. Onze medewerkers helpen u graag verder.
 

Ja, u kunt uw wachtwoord opvragen. Kies voor "wachtwoord vergeten" en vul uw e-mailadres in waarmee u geregistreerd bent in het spaarprogramma. U ontvangt een e-mail waarmee u uw wachtwoord opnieuw kunt instellen.

  • Originele TNT-verpakkingen

    Nu bestellen met uw speedpoints!

    Veilig verzenden met stevige verpakkingen van uw express-expert. Bestel de beproefde verpakkingssets van TNT heel eenvoudig met uw speedpoints in de speedpoints-cadeaushop. Verder
  • speedpoints aanbevelen

    1.000 punten voor elke deelnemer!

    Beveel ons gratis spaarprogramma speedpoints aan bij anderen en ontvang 1.000 speedpoints cadeau. Bijvoorbeeld bij één van uw zakenpartners of leveranciers. Verder
  • Cadeau van de maand

    Sanitas voetenwarmer SFW 10

    Deze zachte voetwarmer is geen overbodige luxe tijdens een koude winter. Uw voeten worden extra snel verwarmd op één van de gewenste temperatuurniveaus. Verder
  • Doneer speedpoints

    Uw punten voor een goed doel!

    Steun Schooljudo en doneer uw Speedpoints aan het opvoedkundige beweegprogramma dat spelenderwijs werkt aan de motorische en sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen! Verder